Zakładanie sklepu internetowego. Co wiedzieć musisz?

0
1594

Zakładanie sklepu internetowego to coraz popularniejszy pomysł na biznes, który sprawdza się zwłaszcza w obecnych czasach, gdy wymuszone jest ograniczanie kontaktu z innymi osobami. Przyjrzymy się podstawom zakładania takiego sklepu oraz kosztom, na jakie należy być gotowym.

Jak założyć sklep internetowy?

Chcąc założyć sklep internetowy stajemy przed wyborem: albo spróbować zbudować go od podstaw, albo skorzystać z którejś z gotowych platform. Jeżeli nie jesteśmy wyspecjalizowanymi w tej dziedzinie programistami, jednym słusznym rozwiązaniem w tej sytuacji jest skorzystanie z tej drugiej opcji. Wariant pierwszy jest nie tylko bardzo czasochłonny oraz wymaga sporej wiedzy i doświadczenia, ale i także wiąże się ze sporym nakładem finansowym. Druga opcja jest natomiast znacznie prostsza i bezpieczniejsza dla początkującego gracza na rynku e-commerce.

Koszty uruchomienia sklepu

Ile to kosztuje założenie sklepu w internecie? Jeżeli mimo wszystko zdecydujemy się na budowę internetowego sklepu od podstaw, to koszty związane z uruchomieniem sklepu mogą dobić nawet do kilkudziesięciu złotych. Do kosztów uruchomienia sklepu należy bowiem doliczyć nie tylko opłacenie programisty czy administratora, ale i również zapłacenie za serwer czy też usługę grafika który przygotuje nam szablon strony. Przy starcie z gotowej platformy takie koszty nam „odpadają” dzięki czemu ogólna cena uruchomienia sklepu plasuje się zazwyczaj w przedziale od 1000 zł do 2000 zł.

Inne istotne kwestie

Samo uruchomienie sklepu to jednak dopiero początek. Warto przed nim zastanowić się nad naszym konkretnym „target” oraz dobranie pod niego odpowiedniej strategii która umożliwi dotarcie do potencjalnych klientów. Działając w internecie musimy także zadbać o dobre SEO, czyli mówiąc krótko: pozycjonowanie na rankingach Google. Bez tego zaginiemy w gąszczu konkurentów. Inną istotną kwestią jest rozważenie sposobu w jaki będziemy przechowywać i wysyłać nasze produkty: przykładowo, dropshipping, czyli wysyłka prosto z hurtowni do klienta to dobry sposób na zaoszczędzeniu na budżecie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here