magazyn w sklepie internetowym

Sprzedaż internetowa w obecnych czasach cały czas się rozwija

Oczywiście jeszcze poziomowi sprzedaży online jeszcze daleko do tego jaki osiąga biznes offline. Jednak z roku na rok na zakupy w sieci decyduje się coraz więcej osób i nic nie zapowiada tego, żeby ta tendencja się odwróciła. Dlatego tez, spora grupa osób rozważa założenie własnego sklepu internetowego. Temat ten początkowo wydaje się prosty, ponieważ większość osób myśli, że wystarczy posiadać towar, a następnie wysłać go do klienta. Cóż, rzeczywistość okazuje się zdecydowanie trudniejsza, a droga do sukcesu nie jest usłana kwiatami.

Nad czym właściwie należy zastanowić się myśląc o założeniu pierwszego sklepu online? Pierwszym elementem jest przede wszystkim asortyment, jaki chcemy oferować. Tutaj kluczowym czynnikiem jest to w jakich cenach jesteśmy w stanie zdobyć produkty lub ewentualnie je wyprodukować. W tym momencie trzeba sprawdzić co oferuje konkurencja i jak nasza oferta prezentowałaby się na jej tle. W przypadku wyboru asortymentu warto również zwrócić uwagę na dostępność towaru. Większość klientów online oczekuje natychmiastowej wysyłki, więc jeśli nie posiadamy towaru fizycznie w magazynie to możemy w ten sposób stracić sporą grupę odbiorców.

magazyn

Jeśli już mamy określoną branżę, w które będziemy działać należy dobrze przemyśleć to jak nas sklep będzie wyglądał, kto go nam wykona i jak będzie on funkcjonował. Te tematy są często zaniedbywane przez właścicieli, co w może mieć nieprzyjemne konsekwencje w przyszłości. Jeśli chodzi o wybór wykonawcy to mamy kilka opcji. Po pierwsze należy wiedzieć, że do wyboru mamy napisanie sklepu od podstaw lub wykupienie jego gotowej wersji od jednej z licznych platform i późniejsze dostosowanie do naszych potrzeb. Pierwsze rozwiązanie wymaga bogatej wiedzy z zakresu programowania, a po za tym jest bardzo czasochłonne. Jeśli sami nie jesteśmy informatykami, możemy zlecić przygotowanie sklepu od podstaw zewnętrznej firmie.

Jednak koszty takiego rozwiązania będą wysokie. Plusem budowy sklepu od zera jest to, że możemy go w 100% dostosować do naszych potrzeb i specyfiki branży. Jednak trzeba przyznać, że jest to rozwiązanie przeznaczone raczej do dużych sklepów internetowych. Na początek powinno wystarczyć nam gotowe oprogramowanie. Jeśli opanowaliśmy podstawy obsługi komputera i internetu powinniśmy bez problemów dostosować gotowy szablon do naszych celów i wymagań. Takie rozwiązanie jest zdecydowanie tańsze i najczęściej wiąże się z opłatą abonamentową. Gotowe platformy często są bardzo przyjaźnie nastawione do użytkownika, a w przypadku problemów mamy do dyspozycji pomoc techniczną.

Istnieją również całkiem darmowe oprogramowania, takie jak Presta Shop. W tym przypadku warto jednak posiadać trochę wiedzy z zakresu programowania. Również postawienie sklepu na Preście jest nieco bardziej pracochłonne. Mając gotowy i zatowarowany sklep internetowy możemy zacząć sprzedawać. W tym miejscu w grze pojawia się jednak logistyka bez, której możemy mieć spore problemy organizacyjne. Po pierwsze musimy wybrać jednego z przewoźników, który dostarczy nasze paczki do klientów. Magazyn w sklepie internetowym to również istotna sprawa, więc potrzebny nam będzie program magazynowy, najlepiej połączony z programem do wystawiania faktur.

magazyn w sklepie

Teraz jesteśmy już przygotowani do podboju internetu

Jednak często zdarza się tak, że w początkowej fazie sprzedaży online nie mamy zamówień. Tak jak w przypadku stacjonarnych sklepów, również w sieci istotna jest reklama. W tym przypadku mamy do wyboru bardzo dużo możliwości. Począwszy od pozycjonowania (SEO), które polega na sprawieniu, że nasza witryna znajdzie się wysoko na liście z wynikami wyszukiwania. Temat pozycjonowania nie jest prosty i warto go przekazać specjalistycznej agencji SEO lub freelancerowi. Warto jednak pamiętać, że wysokie pozycje w wyszukiwarce nie są gwarantem wysokiej sprzedaży.

Może być tak, że ruch w naszym sklepie będzie duży jednak nie przełoży się to na sprzedaż. Wtedy warto ocenić stopień zoptymalizowania naszego sklepu, bowiem może się okazać, że powód takiego stanu rzeczy jest bardzo błahy. Klienci mogą na przykład nie widzieć opisu towaru ze względu na małą czcionkę, przez co nie dokonują zakupów. Jeśli chodzi o reklamę w internecie to warto również zaznajomić się z narzędziami takimi jak Google Ads oraz Facebook Ads. Są one nieco prostsze niż samo pozycjonowanie, a ich efekty są dokładniej mierzalne. Dzięki temu widzimy na co wydajemy nasze pieniądze i czy dana kampania reklamowa nam się opłaca.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here