Coraz więcej Polaków próbuje swoich sił we własnym biznesie. Nic dziwnego, w końcu zarobki na etacie często bywają niezbyt zadowalające w stosunku do poniesionego wysiłku. Wprawdzie obecnie nawet najniższe pensje w kraju powinny wystarczyć na przeżycie, jednak nie każdy ma ochotę wstawać na konkretną godzinę i spędzać do kilkunastu godzin dziennie w miejscu, którego nie lubi. Powiedzmy sobie szczerze – praca na produkcji czy w markecie jest średnio pasjonująca. Wiele osób decyduje się więc na założenie własnej firmy. Jednym z pomysłów może być handel – konsumpcjonizm ma się w najlepsze, każdego roku Polacy wydają coraz większe kwoty pieniędzy. Jakby tego było mało, dla pokolenia przekraczającego barierę dorosłości, zakupy w internecie nie są już niczym dziwnym. Coraz więcej ludzi decyduje się na tą formę kupienia bardziej lub mniej potrzebnych rzeczy. Sprzyja to początkującym przedsiębiorcom, którzy zazwyczaj nie mają zbyt dużego kapitału na start. Koszty prowadzenia sklepu stacjonarnego są bardzo wysokie. Trzeba opłacić czynsz za lokal, odpowiednio go urządzić i zagospodarować, zatrudnić pracowników i osoby do sprzątania jeśli sklep jest duży. Tymczasem w sklepie internetowym występuje podstawowa oszczędność: nie płacimy za lokal. Skoro dopiero zaczynamy, „siedziba” firmy może mieć miejsce nawet w naszym pokoju, a pracować możemy przed komputerem. Niewielką ilość przedmiotów możemy także przechowywać w domu. Z czasem, kiedy biznes się rozwinie, będziemy mogli zastanowić się nad dodatkowym pracownikiem obsługującym zamówienia czy też nad otwarciem pierwszego sklepu stacjonarnego, w galerii handlowej bądź w centrum miasta. Nie od razu jednak Kraków zbudowano. Wiele firm, które dzisiaj znane są na cały kraj i mają kilka firmowych salonów, zaczynało od działalności w internecie.

Koszty firmowe w sklepie internetowym to ciekawy temat. przyjrzyjmy się po kolei poszczególnym kwestiom, za które przyjdzie nam zapłacić:

Koszty prowadzenia działalności gospodarczej – jeżeli chcemy handlować na większą skalę w celach zarobkowych, regularnie uzyskując przychody, powinniśmy mieć zarejestrowaną firmę. Zarejestrowanie działalności gospodarcze jest wprawdzie bezpłatne, ale wiąże się z koniecznością odprowadzania składek. Składki na ZUS to ok. 1200 zł miesięcznie, ale jeśli nie mieliśmy wcześniej innej firmy, to przez pierwsze 24 miesiące działalności możemy płacić tzw. mały ZUS. Wtedy kwota składek jest niższa o mniej więcej połowę.

Artykuły biurowe – nawet jeśli zrobimy firmowe biuro w pokoju, to trzeba zakupić pieczątki, etykiety, drukować na czymś etykiety na paczki i faktury, przydadzą się kartony, koperty i folia bąbelkowa, aby sprawnie przygotowywać zamówienia do wysyłki. Może się uzbierać z tego pokaźna sumka, jednak wiele zależy od tego, jaki sprzęt posiadamy już wcześniej.

Oprogramowanie sklepu i witryna internetowa – nasz sklep powinien mieć ładnie wyglądającą stronę internetową. Będziemy musieli skorzystać z szablonów bądź z usług programisty. Do tego trzeba wykupić domenę i hosting.

Towar – nie musimy robić olbrzymich zapasów, ale powinniśmy posiadać przedmioty, które wystawiamy na sprzedaż. Być może będą potrzebne także profesjonalne zdjęcia produktów, wtedy musimy opłacić też fotografa.

Kasa fiskalna – koszty sięgające 1500 zł, jednak jeśli prowadzimy wyłącznie sprzedaż przez internet to w wielu przypadkach nie musimy posiadać kasy fiskalnej. Wszystko zależy od tego, co sprzedajemy.

Regulamin – dokument na naszej stronie, zawierający wszystkie szczegóły przeprowadzania transakcji, wysyłki towaru oraz gwarancji i reklamacji. Jeśli nie chcemy ryzykować że coś pójdzie nie tak i nie mamy doświadczenia w tego rodzaju dokumentach, warto udać się do kancelarii prawniczej, która za pewną opłatą przygotuje regulamin.

Teksty na stronę – opisy wszystkich produktów, precyzyjne wyjaśnienie zasad i idei marki oraz tabeli rozmiarów. Jeśli jesteśmy biegli w pisaniu i byliśmy orłami z języka polskiego oraz mamy sporą ilość czasu, poradzimy sobie sami. Jeśli nie, przyda się dobry copywriter. To kolejny wydatek.

Marketing i promocja – założyliśmy świetny sklep ale nikt o nim jeszcze nie słyszał. To nowość na rynku. Przydałoby się jakoś dotrzeć do pierwszych potencjalnych klientów. Promowane posty, grafiki reklamowe czy ogłoszenia w gazecie – to wszystko kosztuje.

Jak widać, kosztów wynikających z prowadzenia sklepu internetowego jest sporo, ale nadal jest to sporo tańsza opcja od sklepu stacjonarnego. Na początek więc warto założyć sklep w internecie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here