Billboardy reklamowe – skuteczna forma reklamy zewnętrznej

0
731

Billboardy to specjalnego typu tablice służące do prezentowania treści reklamowych. Najczęściej, mają one formę graficzną, niekiedy opatrzoną krótkim tekstem. Rzadziej stosuje się billboardy prezentujące wyłącznie napisy. Istotą billboardów jest możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców oraz zaprezentowaniu im reklamy, która nawet po krótkim kontakcie wzrokowym zapadnie w pamięć. Poniżej podpowiadamy – kiedy i dlaczego warto zdecydować się na reklamę zewnętrzną przy użyciu billboardów oraz jakie są jej zalety.

Billboard reklama – o specyfice reklamy zewnętrznej

Billboardy pozwalają na prezentowanie treści reklamowych dużych rozmiarów. Najczęściej, są montowane na słupach oraz wyposażone w specjalne oświetlenie pozwalające na odbieranie reklamy nawet nocą. Billboardy szczególnie chętnie umieszczamy przy skrzyżowaniach szlaków komunikacyjnych, przy wylotówkach prowadzących do miast, a także przejściach dla pieszych. Mówiąc wprost – chodzi o wszystkie te miejsca, gdzie z naszą reklamą moglibyśmy dotrzeć do dużej liczby odbiorców.

Billboardy mogą mieć różne rozmiary. Najmniejsze to te o powierzchni zaledwie 10-12 metrów kwadratowych. Billboardy naprawdę dużych rozmiarów mają nawet 48 metrów kwadratowych powierzchni. Spotykamy również billboardy mniejszych rozmiarów – na przykład umieszczane w metrach – jak i billboardy ogromne, montowane na fasadach budynków (ich powierzchnia może wynosić wówczas nawet kilkaset metrów kwadratowych).

Zalety billboardów reklamowych

Zalet wynikających z zastosowania billboardów reklamowych jest wiele. Przede wszystkim wskazać należy na niskie koszty tego typu reklamy. Najczęściej, obejmują one jedynie wynajem powierzchni, wykonanie projektu reklamowego, druk plakatu oraz jego naklejenie. Koszty te są niskie szczególnie w porównaniu do innych rodzajów reklamy zewnętrznej – na przykład telebimów.

Billboardy mogą nam również zagwarantować wysoką oglądalność. Nie powinno to zresztą dziwić – zapoznanie się z treściami prezentowanymi na billboardzie nie wymaga długiego wpatrywania się; wystarczy rzut okiem, by odnotować naszą reklamę. Ponadto, jest ona eksponowana w tym samym miejscu przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia. Każda mijająca nią osoba może wiec stać się potencjalnym nowym konsumentem naszych produktów lub usług.

Billboardy są ponadto idealne w prezentowaniu prostych, skondensowanych przekazów. Jak dobrze wiemy, skuteczna reklama nie powinna być ani zbyt długa, ani nadmiernie absorbująca w czasie odbioru. Billboardy nadają się idealnie, by za pomocą prostej grafiki (niekiedy opatrzonej dodatkowym hasłem) zareklamować nasze przedsiębiorstwo.

Ponadto, treści prezentowane na billboardach można łatwo aktualizować, w zależności od oferty naszego przedsiębiorstwa. Wystarczy w tym celu zmienić plakat na nowy. Pozwala to niekiedy na nawiązanie specyficznego dialogu z otoczeniem naszego przedsiębiorstwa – kolejne prezentowane reklamy mogą nawiązywać do siebie, stanowić swoistą puentę lub komentarz do bieżącej sytuacji. Za każdym razem – będzie to dodatkowa forma oddziaływania na świadomość naszych potencjalnych klientów.

Na koniec warto podkreślić, że billboardy to rodzaj reklamy nienachalnej – która w sposób subtelny prezentuje wybrane przez nas treści. Z pewnością docenią to sami klienci, zmęczeni od nadmiaru natarczywych reklam prezentowanych w mediach.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here