B2B vs B2C - w jakim modelu Magento sprawdzi się najlepiej?

Rozpoczynasz swoją przygodę w handlu internetowym i podjąłeś decyzję o stworzeniu sklepu w oparciu o skrypt Magento. Dobry wybór! Warto jednak wiedzieć co może mieć największy wpływ na sukces Twojego biznesu, a jest to wybór odpowiedniego kanału sprzedaży i grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć ze swoją ofertą. W jakim modelu sprzedażowym Magento sprawdzi się najlepiej?

Różnica między B2B a B2C

Rozpocznijmy najpierw od wyjaśnienia różnic między kanałami B2B a B2C. Czym różnią się oba te kanały i co wynika z tych rozbieżności? Najważniejszym elementem, który odróżnia jeden kanał od drugiego to proces zakupowy. W modelu business-to-business proces decyzyjny jest złożony i wynika z decyzji biznesowych wielu osób, a sam zakup ma przynosić korzyści dla przedsiębiorstwa w postaci np. zwiększenia produktywności działań. Do najłatwiejszych działań w tym modelu nie należy również płatność. Klient w modelu B2B może dokonać odroczonej płatności oraz wybrać opcję kredytu kupieckiego, a cena ostateczna może być znana dopiero po zatwierdzeniu przez administratora sklepu, gdyż zależy od wielu zmiennych. Z tym aspektem wiąże się również proces rabatowania, który zależy najczęściej od grupy klientów, a wielkość rabatu jest także często indywidualnie negocjowana. W przypadku business-to-consumer wszystko wydaje się być prostsze – klient kupuje produkty na własny użytek, finalizując transakcję dokonując płatności np. przez PayU lub za pobraniem, a rabaty mają zachęcić do kolejnych zakupów.

Magento w B2C

Nie ma co ukrywać, Magento to świetne narzędzie do personalizowania zakupów dla klientów z segmentu B2C. Najnowsza wersja skryptu pozwala na przechowywanie informacji o klientach w celu zapewnienia spersonalizowanej obsługi. Magento korzysta również z reguł dotyczących koszyków zakupowych opartych na segmentach klientów, sprzedaży krzyżowej i dodatkowej w oparciu o wcześniejsze wyszukiwania konsumentów oraz ich historię zakupów. Wybór Magento dla kanału B2C to również usprawnienie procesu realizacji transakcji oraz większa wygoda dla kupujących, chociażby dzięki kasie dla gości czy podglądzie koszyka w pasku bocznym, który zawiera sumę produktów i łączną kwotę zamówienia.

Magento dla klientów biznesowych

Magento 2, by sprostać potrzebom rynku zostało dopracowane pod kątem kanału B2B, dzięki czemu zwiększono kontrolę nad kontami firmowym i powiązanymi użytkownikami, a administrator sklepu internetowego może przypisywać przedstawicieli handlowych do indywidualnych kont klientów, importować i eksportować dane klientów oraz kategoryzować informacje o nich. Co więcej, w tej wersji skryptu dodano zapytania ofertowe, w ramach których klienci B2B mają możliwość wysyłania zapytania ofertowego z poziomu koszyka. Część platform e-commerce oferuje dokonywanie płatności poprzez kartę kredytowe czy PayPal, co nie zawsze sprawdza się przy większych zamówieniach. Naprzeciw potrzebom klienta Magento posiada opcję rozszerzenia opcji kredytowych, które mogą być oparte na minimalnych lub maksymalnych limitach zamówień czy też ograniczeniach kredytowych na podstawie różnych zmiennych.

Powyższe punkty to dosłownie część możliwości, jakie daje Magento. Jeśli wiesz już, kto ma być końcowym odbiorcą twoich usług Magento wydaje się być optymalną platformą do tworzenia sklepów internetowych, niezależnie od kanału sprzedaży.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here