IAI-Shop - Wady i zalety

Założenie swojego własnego sklepu dla wielu osób jawi się jako doskonały pomysł na biznes. Fakty pokazują, że tak rzeczywiście może być. Różnego rodzaju analizy pochodzące z branży e-commerce potwierdzają, że liczba osób, które dokonują zakupów w sklepach internetowych dynamicznie rośnie każdego roku. Poszerza się także asortyment w sklepach internetowych. Dawniej głównie kupowano książki albo kosmetyki. Generalnie przedmioty, których nie ma potrzeby dotykać i oglądać przed zakupem, by ocenić ich jakość lub solidność. Co innego odzież albo bielizna – tutaj kupowanie przez internet wiąże się z dużym ryzykiem. Niemniej jednak także i te branże zyskują coraz większe grono zwolenników zakupów internetowych. Większa jest także ilość osób, które w internecie kupują także produkty spożywcze. Dzieje się tak nie tylko za sprawą wielkich sieci hipermarketów, które umożliwiają klientom dokonywanie zakupów w internecie i odbiór w sklepie lub dowóz do domu własnym transportem. Powstaje także sporo sklepów, które wysyłają towar kurierem. Oczywiście zazwyczaj są to produkty z długim terminem przydatności, które nie wymagają warunków chłodniczych. Ale zdarzają się wyjątki od tej reguły.

Tak czy inaczej nie ma się co dziwić, że spore grono początkujących przedsiębiorców decyduje się na postawienie pierwszych kroków w biznesie właśnie na rynku e-commerce. Dzięki coraz lepszej dostępności profesjonalnych rozwiązań jest to zadanie coraz mniej kosztowne. Jeszcze kilkanaście lat temu na uruchomienie własnego sklepu w internecie mogli pozwolić sobie tylko nieliczni. Były to albo duże sieci handlowe, które stać było na tego typu inwestycje, albo osoby, które miały odpowiednią wiedzę techniczną i potrafiły zrobić to samodzielnie. W dodatku wiązało się to z dość dużymi kosztami przeznaczonymi na odpowiednich parametrów serwer pod stronę oraz zakup domeny. Z powodu mniejszej konkurencji ceny hostingów były znacznie wyższe niż obecnie.

Dzisiaj największą popularnością cieszy się sklepowe oprogramowanie na platformach typu SAAS. Jednym z przykładów takiego właśnie rozwiązania jest IAI-Shop – Wady i zalety, które się z tym wiążą, dość mocno się równoważą. A nawet wskazuje się na większą ilość zalet. Szczególnie jeśli chodzi o osoby początkujące, bez doświadczenia i bez umiejętności technicznych programistycznych? Na czym polega SAAS? Tłumacząc z języka angielskiego jest to oprogramowanie jako usługa. Jak więc łatwo się domyślić mamy tutaj do czynienia z oprogramowaniem umożliwiającym zbudowanie własnego sklepu internetowego. Usługa polega na udostępnieniu profesjonalnej, w pełni funkcjonalnej platformy, której obsługa nie wymaga skomplikowanych umiejętności. Całość opłacana jest przez właściciela takiego e-sklepu w formie abonamentu. Może to być płatność miesięczna lub roczna, w zależności od wybranego pakietu oraz dostawcy. Niemniej jednak jeśli posiada się środki na jednorazową płatność roczną to warto z tego skorzystać, ponieważ można zaoszczędzić nawet kilka procent w stosunku do tego, co by się zapłaciło przez rok przy płatnościach miesięcznych. Platformy SAAS udostępniają swoje oprogramowanie zazwyczaj w kilku pakietach. Różnią się one na przykład takimi parametrami jak ilość produktów, jakie można dodać do sklepu czy też ilość maili, jakie można wysłać do aktualnych klientów, którzy już coś kupili. Pakiety dostępne są w różnych opcjach cenowych i zazwyczaj, jeśli tylko wyniknie taka konieczność lub potrzeba, można zmienić pakiet na wyższy. Jest to możliwe nawet w trakcie trwania aktualnego abonamentu. Zazwyczaj w takiej sytuacji wystarczy dopłacić różnicę w cenie pomiędzy aktualnie posiadanym pakietem a nowym.

Gotowe oprogramowanie sklepowe na platformach typu SAAS umożliwia postawienie własnego sklepu nawet w ciągu kilku godzin. Udostępnionych jest mnóstwo artykułów oraz filmów szkoleniowych, które tłumaczą krok po kroku jak to zrobić. Jeśli cokolwiek związanego z obsługą sklepu sprawia trudność można w każdej chwili skontaktować się z działem pomocy technicznej. W wielu firmach wsparcie techniczne dostępne jest 24 godziny w tygodniu.

Jeśli chodzi o minusy to w związku z tym, że wiele osób decyduje się na zbudowanie sklepu internetowe w oparciu o SAAS, sklepy internetowe postawione na tych samych platformach mogą być do siebie bardzo podobne. Dostawca co prawda udostępnia kilka czy kilkanaście szablonów do wyborów i pozwala na zmianę kolorów czy dodanie własnego loga i zdjęć. Niemożliwe jednak jest zastosowanie własnych szablonów ani robienie żadnych autorskich modyfikacji w tych, które są udostępnione.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

1 KOMENTARZ

  1. Faktycznie standardowe (darmowe) szablony graficzne są takie same, ale można zamówić indywidualne tzw. maski sklepów. Jest to rozwiązanie działające nie tylko na IdoSell Shop (tak od początku 2018 nazywa się IAI-Shop), ale również ina innych platformach e-Commerce w modelu SaaS.
    Więc można mieć darmowy szablon graficzny w standardzie w SaaSie, lub płatny szablon graficzny na start tworząc sklep od zera. Tak więc punkt wyjścia jest tańszy, co jednak nie oznacza, że nie ma możliwości dalszego rozwoju sklepu.

    Dodatkowo IdoSell Shop umożliwia licznego rodzaj modyfikacje i integracje znacznie wychodzące poza sam front-end: api, bramki ajax, webhooks i wiele innych (więcej info tutaj – używam bitly, żeby link dużo miejsca nie zajmował: http://bit.ly/2y7gxt8).

    Zresztą same możliwości wprowadzania zmian w szablonie graficznym sklepu w przeciągu 2018 roku zostały mocno usprawnione i rozbudowane.

    SaaS IdoSell Shop (bo nie wiem jak inne) to również wiele integracji i aktualizacji w standardzie. Kurierzy, porównywarki cen, certyfikaty SSL w tym i automatyczne zmiany właśnie w standardowych szablonach graficznych, dzięki czemu sklep będzie na bierząco dorównywał do aktualnych standardów. Ostatnio nawet za darmo udostępniają na urządzenia mobilne wersje strony w PWA.

    I według mnie nie jest to rozwiązanie tylko dla małych sklepów, lub dla osób z mniejszymi umiejętnościami technicznymi. Sam mam odpowiednią wiedzę, żeby to wszystko robić…. ale po co? Nie lepiej skupić się na sprzedaży i marketingu? A sam system jest skalowalny i jak zauważyłem wiele dużych sklepów go używa.

    Są platformy sklepowe w wersji SaaS, które zdecydowanie skupiają się na małych klientach B2B lub nieposiadających zaplecza IT. IdoSell Shop, na pewno też ma takich klientów, ale się do nich nie ogranicza. Pewnie dlatego firma obecnie wyceniana jest na 300 mln zł 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here