Internet zrewolucjonizował nasze życie. Dzięki niemu nie musimy fizycznie przemieszczać się, aby załatwić wiele rzeczy. Z każdym dniem coraz więcej z tych rzeczy, w które trzeba było zaangażować swój czas również można załatwić za pośrednictwem internetu. Ludzie są tego świadomi i rzadko już zastanawiają się, czy załatwić coś osobiście, czy też za pośrednictwem internetu. Dzięki temu odpowiedź na pytanie, czy warto założyć sklep internetowy jeszcze nigdy nie była tak prosta.

Sklep internetowy zamiast sklepu fizycznego niesie ze sobą bardzo dużą ilość korzyści. Przede wszystkim znika koszt bezpośredniej obsługi klienta, obsługi kasy i tak dalej. Większość spraw z klientem można załatwić poprzez komunikację telefoniczną. Pozostaje pakowanie i wysyłka przedmiotów do klientów, co można o wiele łatwiej i taniej zorganizować, niż klasyczną obsługę klienta przy kasie sklepowej.

Wszystkie wyżej wymienione czynności jesteś w stanie zrobić samemu, co na początku działalności jest ogromną zaletą. Jej koszty są dzięki temu niskie, a jak wiadomo, początki działalności rzadko przynoszą spektakularne zyski na samym starcie.

Aby twój sklep internetowy działał sprawnie musisz odpowiedzieć sobie na pytanie jaki hosting dla sklepu internetowego będzie najlepszy. Na samym początku działalności najlepiej zainwestować w coś, na czym będziesz mógł polegać, nie zawiedzie Cię w przypadku dużego ruchu na stronie, ale wydawanie majątku już na samym początku może nie być aż tak rozsądne. Kup coś, co będzie po prostu dobre. Najtańszy hosting może zawieść w przypadku dużej liczby wejść na stronę, toteż najlepiej celować w złoty środek.

Będziesz też potrzebować dobrej reklamy. Zacznij od strony na Facebooku, którą możesz promować samodzielnie, lub też z pomocą samego Facebooka. Oczywiście, taka pomoc będzie Cię kosztować, jednak ten koszt może się szybko zwrócić. Algorytmy Facebooka bywają nieprzychylne darmowym profilom, jednak jeżeli zdecydujesz się na płatną promocję twojego profilu, serwis zadba o to, by jego użytkownicy natrafili na twoją stronę. Jest to bardzo dobra opcja na początek, gdyż zakładanie własnej strony internetowej i promowanie jej może być droższe i bardziej czasochłonne, niż opcja z najpopularniejszego portalu społecznościowego.

Algorytmy Facebooka zaś są w stanie, w relatywnie krótkim czasie wypromować twój sklep, dzięki czemu pozyskasz pierwszych klientów, a dzięki prostej obsłudze strony będziesz mógł informować ich na bieżąco o rozwoju twojego biznesu, oraz zaoszczędzisz swój czas.

Z czasem, kiedy twój biznes zacznie się rozrastać warto będzie zadbać o to, by również twoja strona internetowa była coraz częściej odwiedzana. Tutaj z pomocą przychodzi najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, która to również za odpowiednią opłatą wypromuje twoją stronę. Ceny są różne, w zależności od tego, jak intensywnie twoja strona ma być promowana.

Możesz jednak samodzielnie zadbać o to, by twoja strona wyświetlała się wyżej niż inne. Nazywa się to pozycjonowaniem. Twoja strona musi zawierać teksty, z odpowiednio dużą ilością słów kluczowych, dzięki temu, kiedy ktoś wpisze w przeglądarce frazę, która odpowiada rzeczom, które Ty sprzedajesz, twoja strona wyświetli się ponad stronami oferującymi podobne przedmioty.

Pisaniem tekstów pozycjonujących Twoją stronę możesz zająć, się sam. Możesz też określoną ilość tekstów zamówić u odpowiednich osób, zajmujących się tym tematem. Takimi osobami są copywriterzy, którzy piszą takie teksty na skalę masową, dzięki czemu Ty nie będziesz musiał tego robić. Nie są też one zbyt drogie, dzięki czemu nie będzie to zbyt duży cios dla twojej kieszeni, tym bardziej, że zakładamy, że Twój interes jest jeszcze młody.

Możesz pomyśleć, że wystarczy mieć na stronie zlepek słów kluczowych i odpowiednich linków. Kiedyś coś takiego działało, jednak Google dopracowało swoje algorytmy, które już nie reagują na tego typu zabiegi. Teraz promują one teksy, które przynajmniej wydają się mieć jakiś sens (oczywiście w „oczach” owych algorytmów). Wspominam o algorytmach dlatego, że tekstów pozycjonujących raczej nigdy nie przeczyta sama osoba zainteresowana. Teksty te są jedynie narzędziem, mającym przyciągnąć uwagę mechanizmów stosowanych przez Google.

Mając już to za sobą, większość spraw związanych z założeniem i wypromowaniem swojego biznesu masz już za sobą. Teraz pozostaje już tylko sprawne zarządzanie swoim biznesem tak, aby przynosił Ci on jak najwięcej zysków, przy jak najmniejszych kosztach. Nie jest to łatwe, szczególnie na początku, jednak z czasem właśnie takie się stanie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here