plusy i minusy prowadzenia sklepu na abonament w SAAS

Jak pokazują różnego rodzaju statystyki i analizy, branża e-commerce od wielu już lat notuje bardzo dynamiczny wzrost. I nic nie zapowiada tego, aby ten trend miał ulec jakiejkolwiek zmianie. Znacznie rośnie liczba osób, które decydują się na dokonywanie zakupów online. Jeszcze kilka lat temu głównymi przedmiotami jakie kupowało się przez internet były na przykład książki czy sprzęt fitness.

Dziś coraz mniej osób przestaje dziwić fakt, że coraz większa liczba osób przez internet kupuje także ubrania, bieliznę czy też artykuły spożywcze. Nic więc dziwnego, że każdego roku powstają także tysiące nowych sklepów internetowych. W dodatku ten model biznesowy określany jest niekiedy, jako jeden z najmniej ryzykownych. Próg wejścia jest tu naprawdę bardzo niski i wiele początkujących przedsiębiorców postanawia spróbować swoich sił na rynku e-commerce. Na początku robią to po godzinach z nadzieją, że wkrótce stanie się to ich głównym zajęciem.

Na rosnącą liczbę sklepów niewątpliwie duży wpływ wywiera fakt, że proces zakładania własnego sklepu internetowego jeszcze nigdy nie był tak prosty. Dawniej mogły sobie pozwolić na to tylko duże sklepy, które już od lat działały na rynku offline. Tylko one były w stanie zainwestować setki tysięcy złotych w programistów, którzy od zera budowali całe zaplecze sklepu internetowego. Wymagało to nie tylko dużych umiejętności ale i pochłaniało mnóstwo czasu.

Na szczęście dzisiejsze czasy przyniosły wiele usprawnień i ułatwień w tym zakresie. Dlatego wejście w świat e-biznesu jest w zasięgu niemal każdego początkującego przedsiębiorcy. Oczywiście nadal można budować sklep od zera, zatrudniając sztab programistów, którym zajmie to tygodnie lub całe miesiące. Ale można zrobić to dużo szybciej i wygodniej wykorzystując możliwości oprogramowania sklepowego SAAS. O co w tym chodzi? SAAS jest skrótem od angielskiego sformułowania Software as a Service. W tłumaczeniu na język polski jest to po prostu oprogramowanie jako usługa. Istnieje dziś wiele platform, które udostępniają całe zaplecze techniczne, jakie jest niezbędne do postawienia własnego sklepu internetowego.

Zazwyczaj cała budowa sklepu jest bardzo intuicyjna

plusy i minusy prowadzenia sklepu

Całość udostępniana jest w formie abonamentu. Właściciel e-sklepu dostaje więc profesjonalne narzędzie, wsparcie techniczne oraz zgodność z najnowszymi standardami trendami, za ułamek kwoty, jaką musiałby zapłacić programiście, gdyby chciał zbudować to wszystko od zera. Abonamenty mogą być opłacane w systemie miesięcznym lub rocznym, a sklep internetowy będzie działać tak długo, jak długo będzie płacony abonament. Oczywiście tak jak w przypadku każdego rozwiązania tak i tutaj istnieją pewne plusy i minusy prowadzenia sklepu na abonament w SAAS.

Oczywiście podstawową zaletą jest wspomniana już niska cena. Istnieje bardzo wielu dostawców takich rozwiązań. Ich oferty są różne. Ale nie jest trudno znaleźć pakiety, których cena wynosi mniej niż 100 zł miesięcznie. Oczywiście należy je bardzo dokładnie porównać i odnieść do tego, co i w jakiej ilości chcemy sprzedawać. Na początek jednak nie warto inwestować w duże pakiety i ogromne ilości produktów. Raczej lepiej skoncentrować się na jakiejś wąskiej niszy i w swoim sklepie oferować tylko dobrane wyselekcjonowane produkty.

SAAS charakteryzuje się także prostotą obsługi całego systemu. Dodawanie produktów do sklepu, ustawianie promocji i zniżek na wybrane produkty lub kategorie produktów jest bardzo prosta i intuicyjna. Z łatwością można zmieniać ceny czy opisy, dodawać nowe zdjęcia. W razie jakichkolwiek trudności z obsługą można skorzystać z bogatej biblioteki artykułów i filmów instruktażowych udostępnianych przez dostawcę oprogramowania.

sklep na abonament w SAAS

Można też skontaktować się z działem pomocy technicznej, gdzie specjaliści pomogą rozwiązać niestandardowe problemy. Wiele platform zapewnia także automatyczną integrację z wieloma dostępnymi na rynku hurtowniami. W takiej sytuacji stany magazynowe w sklepie aktualizowane są na bieżąco w zależności od tego, jakie stany deklaruje każdego dnia dana hurtownia. To bardzo wygodne rozwiązanie.

Jeśli chodzi o wady sklepu zbudowanego na oprogramowaniu SAAS to wiele osób wskazuje na ograniczone możliwości ingerencji w jego wygląd. Zazwyczaj platforma udostępnia kilka szablonów, spośród których mogą wybierać właściciele e-sklepów. Mogą dodać swoje logo i zmienić paletę barw. Ale układ czy czcionka zostają takie same przez co wiele różnych sklepów w internecie może wyglądać bardzo podobnie do siebie. W dodatku takiego sklepu nie można rozbudowywać o własne wtyczki i niestandardowe rozszerzenia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here