Jak stworzyć program lojalnościowy, który przyciągnie klientów?/

Programy lojalnościowe na dobre wpisały się w działania wielu firm. Korzystają z nich różni przedsiębiorcy niezależnie od branży. Fakt ten wynika z dużej skuteczności programów. Potrafią one przyciągnąć wielu klientów i sprawiają, że Ci zostają z marką na dłużej. Odpowiednio zbudowany program lojalnościowy to prawdziwy skarb dla firmy. Trzeba jednak wiedzieć w jaki sposób go przygotować.

Więcej, więcej, więcej…

Tak zazwyczaj wygląda określanie celów programu lojalnościowego. Chcemy większej ilości klientów, większej sprzedaży i większych zysków. Często jednak nie precyzujemy co to „więcej” oznacza. Dokładne określenie celów to już połowa sukcesu podczas przygotowywania programów lojalnościowych. Nie bójmy używać liczb. Precyzja na tym etapie jest niezbędna.

Coś, co przyciągnie

Programy lojalnościowe należy budować w taki sposób, by wzbudzały zainteresowanie klientów. Podstawą jest zaoferowanie im czegoś wartościowego. W zależności od grupy docelowej nagrodami mogą być pluszaki, urządzenia elektroniczne, a nawet zniżki czy kupony na nasze usługi. Ważne, by wybierając nagrody patrzeć przez pryzmat potencjalnego klienta. Niekiedy z pozoru doskonały pomysł może nie trafić do naszych odbiorców, a co za tym idzie spowodować że niewiele osób weźmie udział w programie, a my zamiast zarobić jedynie stracimy pieniądze.

Mechanizm programu

W przypadku większych budżetów możemy stworzyć specjalny katalog nagród i kartę lojalnościową. Oczywiście im wyższa wartość nagrody, tym więcej punktów w programie należy zdobyć by ją otrzymać. Innym pomysłem może być prosty mechanizm zbierania naklejek. W tym wypadku dodatkowo w grę wchodzi element rywalizacji. Wiele osób zaczyna chodzić do wybranego sklepu, by zdobyć naklejki promocyjne, a co za tym idzie otrzymać nagrodę. Bez wątpienia znacznie zwiększa to lojalność klientów.

Programy lojalnościowe choć czasami nieco trudne w realizacji są bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Doskonale widać to na co dzień. Podczas zakupów w wielu sklepach wielokrotnie można się usłyszeć zdanie „zbiera pan punkty?”.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here