Jak skutecznie sprzedać muzykę w Internecie?

0
197

Współcześni muzycy dzięki bardzo intensywnemu rozwojowi technologii mają dostęp do różnych darmowych lub tanich narzędzi cyfrowych, pozwalających na wyprodukowanie muzyki nawet w domowych warunkach. Wykorzystuje się tu nowoczesne oprogramowanie, ale to dopiero pierwszy etap, aby odnieść sukces w kontekście wartości artystycznej, a także w kontekście finansowym, na dużym przecież rynku muzycznym. Ważna więc będzie sprzedaż muzyki w Internecie i tu także mamy dostępne ciekawe narzędzia. Jednym z lepszych rozwiązań będzie na pewno założenie konta na Spotify, które jednym z najbardziej popularnych na serwisów na całym świecie. Korzysta z niego wielu słuchaczy, ale także artystów, a każdego dnia publikowanych tu jest ponad 40 000 utworów! Warto na pewno włączyć tu także swoją publikację muzyczną.

Dlaczego należy mieć konto na serwisie Spotify?

Obecnie trudno znaleźć artystę, który ignorowałby platformy mediów społecznościowych albo takie, które oferują słuchanie muzyki i jej publikację. Byłby to poważny błąd, ponieważ jest to potężne narzędzie promocyjne, co zresztą każdego dnia w praktyce pokazuje Spotify. Serwis ten jednak także bardzo intensywnie się rozwija, stawiając na jeszcze wyższą jakość muzyki. Słuchacze przez lata co prawda byli zadowoleni z odtwarzania plików dźwiękowych, ale była to jakość maksymalnie 320 kbps, więc wrażenia słuchowe odbiegały od tego, co oferuje płyta CD. Niedługo ma się jednak to zmienić, ponieważ ten szwedzki serwis opublikował informację, że jakość odtwarzanej muzyki będzie wkrótce gwarantowana właśnie na takim poziomie, jak tradycyjne płyty CD. Będzie można skorzystać z tej opcji wybierając plan Spotify HiFi. To także bardzo dobra wiadomość dla wszystkich twórców, których celem jest także między innymi zarabianie na muzyce. Co prawda jeszcze nie wiadomo, czy na wszystkich rynkach europejskich pojawi się ten wariant, ale nadzieje są spore i jest to propozycja bardzo obiecująca.

Jak skutecznie publikować dobrą jakościowo muzykę?

Dobra jakość dźwięku jest więc kluczowa, o czym wie Spotify, stąd plany platformy. Ważne jednak jest prawidłowe dostarczanie materiałów artystycznych potencjalnym odbiorcom. Jedną z lepszych opcji jest rozpoczęcie współpracy z Independent Digital. To największy polski niezależny agregator treści cyfrowych, w tym muzycznych. Współpracuje z ogromną ilością wytwórni muzycznych, a także  z artystami z Niemiec czy z USA. Dzięki jego ofercie muzyka jest bezpośrednio dostarczana do serwisów takich jak Spotify, Amazon lub Apple Music.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here