jak budować listę mailingową dla sklepu internetowego

Wszystkie sklepy internetowe stoją przed bardzo ważnym wyzwaniem – skąd zdobyć nowych klientów. Marketing internetowy, wbrew pozorom, nie jest zbyt skomplikowany. Wszystko sprowadza się do tego, że im więcej osób zobaczy Twoją stronę sprzedażową, tym większą masz szansę na sprzedaż.
Najbardziej modną metodą jest pozyskiwanie ruchu na stronie z wykorzystaniem reklamy ppc. W tym typie reklamy płaci się za każde kliknięcie w link lub baner. Nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie. Sprawdza się to w przypadku tanich produktów, na które istnieje stałe i szerokie zapotrzebowanie. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku produktów bardziej skomplikowanych. Prowadząc taki marketing musimy bardzo uważnie monitorować budżet przeznaczony na reklamę. Może się okazać, że dotarcie do klientów pożera znaczną część naszych przychodów. Dlatego tak ogromne znaczenie ma optymalizacja zachowań na stronie.

Nie każda osoba, która odwiedzi nasz sklep internetowy, dokona zakupu. Jednak rezygnowanie z jej zainteresowania jest nieopłacalne. Przez to coraz więcej podmiotów decyduje się na wykorzystanie e-mail marketingu.

Podstawowe pytanie brzmi – jak budować listę mailingową dla sklepu internetowego?

listę mailingowa dla sklepu internetowego

Istnieje na to kilka sprawdzonych sposobów. Pierwszym z nich jest oferowanie klientom różnych gratisów. Może to być upominek, ebook, kod rabatowy. W tym wypadku dużym problemem może okazać się jakość listy mailingowej. Utrzymywanie każdego kontaktu kosztuje, natomiast w tym wypadku może się okazać, że klient zapisał się wyłącznie w celu otrzymania darmowego produktu. Drugim pomysłem jest prowadzenie ciekawego newslettera. W tym wypadku „haczykiem” będą wysokiej jakości treści na temat produktów, które sprzedajemy. Ten rodzaj e-mail marketingu opiera się na edukacji. Sprawdza się najlepiej w przypadku produktów nowoczesnych, których potrzeba posiadania nie została jeszcze wyartykułowana w głowach potencjalnych klientów.

W e-mail marketingu duże znaczenie ma umiar. Jeżeli sklep internetowy przesadzi z natarczywością ofert – jego wiadomości mogą zostać uznane za spam. W tym momencie sklep traci dwukrotnie. Po pierwsze ponosi koszty utrzymywania listy i wysyłki, po drugie traci wiarygodność. Wiarygodność i zaufanie to podstawy internetowej sprzedaży.
Kluczowe znaczenie w przypadku zdobywania klientów ma przemyślana konstrukcja treści w sklepie internetowym. Przedsiębiorca ma tylko kilka sekund na pozyskanie uwagi potencjalnego klienta. Należy maksymalnie wykorzystać ten czas. Klient, już po kilku chwilach, musi mieć pełną świadomość na temat zasad przeprowadzenia transakcji.

Największym wrogiem sklepów internetowych jest niepotrzebne komplikowanie rzeczy prostych. Nie istnieje potrzeba, aby graficznie wyróżniać się na tle konkurencji. To co liczy się naprawdę – to obsługa klienta i sprawność w realizacji zamówienia. Najnowsze badania wskazują, że klienci są gotowi zapłacić więcej za zakupy w sklepie, który znają. Bardzo doceniają prawidłowy przebieg zakupów, które zrealizowali w przeszłości. Dlatego moment, w którym pieniądze trafiają na konto sklepu – to dopiero początek drogi do sukcesu. Wiele z czynności optymalizacyjnych możemy wykonać we własnym zakresie. Internet jest pełny poradników z zakresu SEO i marketingu.

lista mailingowa

Wystarczą tylko chęci, aby zdobyć niezbędną wiedzę. Niestety – jest to też długotrwałe. Dlatego coraz większą popularnością cieszą się wyspecjalizowane agencje, poruszające się w zakresie branży e-commerce. Ich pomoc niejednokrotnie może być czynnikiem, który znacznie przyspieszy rozwój sklepu.
Prowadząc sprzedaż w internecie nie można zapominać o podstawach marketingu. Każda kampania powinna być poprzedzona rzetelną analizą cech sprzedawanego produktu oraz potencjalnej grupy odbiorców. W ten sposób uzyskujemy pewność, że nasza wysiłki nie trafią w próżnie.

Reklama to obowiązek każdego przedsiębiorstwa. Patrzenie na zagadnienia marketingu wyłącznie w kategoriach zwiększania sprzedaży jest krótkowzroczne. Marketing to coś zdecydowanie większego. Reklama to w zasadzie dialog, który prowadzimy z potencjalnym klientem. Nawet najlepszy produkt lub usługa nie może osiągnąć sukcesu, jeżeli klienci nie będą świadomi ich istnienia. Skuteczne kampanie reklamowe pozwalają na budowanie długotrwałego zaufania do marki. Wraz z dużą funkcjonalnością sklepu oraz rozsądnym podejściem do polityki celowej – pozwala to osiągnąć niesamowite efekty. Dzięki tym czynnościom możemy sprawić, że nasz sklep będzie pokonywał kolejne rekordy sprzedażowe i odniesie wymarzony sukces.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here