Programmatic... czyli co?/ rtb

Reklama w Internecie ulega ciągłym zmianom. Co chwila pojawią się nowe formaty, które mogą przynieść ogromne korzyści promowanej marce. Bardzo popularny stał się tak zwany programmatic buying. Model ten ma ogromny potencjał i bez wątpienia już zmienia świat reklamy internetowej.

Czym jest programmatic buying?

RTB  to model pozwalający na zakup powierzchni reklamowej w sposób automatyczny oraz w czasie rzeczywistym. Co to oznacza? Nasza reklama bierze udział w swego rodzaju aukcjach za każdym razem, gdy użytkownik odwiedza stronę internetową na której chcielibyśmy wyświetlić nasz komunikat. Oczywiście duże znaczenie podczas aukcji ma kwota, którą chcemy przeznaczyć na zakup miejsca reklamowego. Proces ten jest niezwykle szybki i pozwala na przekazanie użytkownikowi niemal całkowicie spersonalizowanego przekazu.

Skąd ta skuteczność?

Największą zaletą RTB jest możliwość dostosowania reklamy do odbiorcy. Możemy dokonać bardzo dokładnej segmentacji grupy docelowej dzięki czemu będziemy mieli pewność, że docieramy z komunikatem do naszych potencjalnych klientów. Każdy, kto choć raz korzystał z tego modelu, wie jak wysoce jest efektywny. Pieniądze, które zainwestujemy nie zostaną przeklinane nie przynosząc przy tym żadnego efektu. Tu płacimy dokładnie za to, by docierać do osób, na których najbardziej nam zależy. Kolejną zaletą jest możliwość sprawdzenia wyników kampanii niemal od razu. Wystarczy zajrzeć do statystyk w platformie, z której korzystamy.

Oczywiście programmatic ma też swoje minusy. Nie kupujemy bowiem miejsca reklamowego a odbiorcę (dla wielu to również będzie zaleta). Niesie to ze sobą pewne zagrożenia. Nie mamy bowiem kontroli nad tym, na jakim portalu nasza reklama się wyświetli. Może okazać się, że dana witryna w ogóle nie będzie nam odpowiadać.  

Reklama będzie podlegała coraz większej automatyzacji. Nie ma co do tego absolutnie żadnych wątpliwości. Dlatego też RTB z miesiąca na miesiąc będzie zyskiwać na popularności. Reklamodawcom zależy na szybkości, precyzji i skuteczności. Programmatic buying gwarantuje wszystkie te cechy, pozwalając jednocześnie na efektywne wykorzystanie posiadanego budżetu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here