Automatyzacja mailingów pozwala na śledzenie i bieżące reagowanie na działania konsumentów na witrynach internetowych. Jest to bardzo popularne w ostatnim czasie rozwiązanie, dlatego firmy muszą zdecydowanie zastanowić się nad wdrożeniem tego u siebie. Cały czas na rynku pojawiają się nowe programy, umożliwiające firmom automatyzację działań związanych z marketingiem. Sprawia to, że cały proces marketingowy, promocja produktów firmy, jest ważną ścieżką zmierzającą ku sukcesowi. Bardzo dużo firm, głównie największych, korzysta z tego rodzaju rozwiązania i prowadzi efektywną działalność marketingową. To rozwiązanie naprawdę jest warte stosowania jeśli chodzi o e-marketing, jednak najczęstszym procesem w jakim jest wykorzystywana automatyzacja to email marketing.

Email marketing automation w e-commerce daje wiele korzyści, zarówno jeśli chodzi o oszczędność czasu, a także materiałów, jak również dzięki temu firma jest wstanie zrealizować cele szybciej i sprawniej, niż gdyby trzeba było realizować je w oparciu o inne sposoby bez użycia systemów. Automatyzacja pozwala na zdobywanie prawdziwych informacji o działaniach klientów na stronach internetowych, o ich dokładnych akcjach jak na przykład zapis do newslettera czy zakup produktu w sklepie internetowym. Umożliwia to także szybsze dotarcie konsumentów do produktów oferowanych przez firmę, dzięki szybkiej personalizacji wiadomości e-mailowych, można też efektywnie podzielić konsumentów dzięki posiadanym danym o zachowaniach i innych cechach użytkowników. System ten pozwala także na dotarcie do tych klientów, którzy wykazują jakiekolwiek zainteresowanie produktem, by ostatecznie skłonić tych, którzy się jeszcze wahają do zakupu danego produktu. Budowanie określonego wizerunku firmy w oczach klienta, jego zaangażowania, lojalności i satysfakcji z kontaktu z daną firmą możliwe jest także dzięki odpowiednim system mailingowym, które dopasowują treść danego maila stricte pod określonego klienta, używając jego imienia, dzięki czemu konsument czuje się bardziej doceniony i jest skłonny oprócz otwarcia danego maila i jego przeczytania także do zrobienia zakupów lub dokonania innego rodzaju konwersji ważnej dla przedsiębiorstwa.
Działanie automatyzacji email marketingu opiera się w głównej mierze na obserwowaniu oraz analizowaniu tego, co użytkownik robi na stronie internetowej, a później w związku z tym dostarczane jest na jego skrzynkę mailową odpowiednio dopasowana wiadomość marketingowa z określonym przekazem reklamowym. Działania takie umożliwiane są dzięki danym, które są kolekcjonowane przez stronę internetową dokładnie przez pliki cookies czyli ciasteczka. Taka osoba musi jednak kliknąć w link witryny internetowej danego przedsiębiorstwa, który dostanie w wiadomości mailowej i dopiero wtedy można będzie zebrać odpowiednie dane na temat jego zachowania na stronie internetowej danego przedsiębiorstwa. Na rynku Istnieje wiele instrumentów służących w automatyzacji email marketingu, jednak wiele firm, zarówno dużych jak i małych, korzysta z fajnej opcji jaką jest Google Analytics. Platforma ta wykorzystywana jest przez naprawdę bardzo dużo firm i znają każdy dział marketingu zajmujący się właśnie analizą zachowania konsumentów czy innymi związanymi z tym działaniami promocyjnymi. Platforma ta umożliwia znalezienie odpowiedzi na wiele pytań na temat zachowań konsumentów na witrynie, na przykład jeśli chodzi o dane dotyczące czasu jaki dany użytkownik spędził na witrynie, ile osób w danym czasie było na witrynie, z jakiej strony zostali oni przekierowani na witrynę przedsiębiorstwa ile takich osób było, jak duża część osób skorzystała z możliwości subskrypcji newslettera, jak zarejestrowali się do danego systemu, jaka była ich ścieżka korzystania z danej witryny, czyli na jakie podstrony wchodzili i jak dużo czasu tam spędzali, czy dokonali jakiegoś zakupu w sklepie internetowym. Dobrze jest połączyć swój system email marketingu z Google Analytics, ułatwia to przeprowadzenie całego procesu, można aktywnie reagować na wszystkie zachowania użytkowników. Można dzięki temu także ustalić jasne cele, przez co system będzie mógł aktywnie śledzić danego użytkownika i sprawdzać na przykład jak dużo czasu spędza na danej podstronie. Automatyzacja email marketingu jest bardzo potrzebnym narzędziem w dzisiejszych czasach, zwłaszcza gdy odbiorcy firmy mają cały czas dostęp do internetu, więc dzięki temu będzie jeszcze łatwiej do nich dotrzeć i dostarczyć im konkretnie przygotowany przekaz marketingowy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here