Jak wykorzystać live streaming w marketingu

Streaming i transmisje online to już nasza codzienność. Nikogo nie dziwią live streamy na Facebooku czy YouTubie mimo, że jeszcze trzy cztery lata temu była to raczej rzadkość. Coraz więcej firmy, chcę zaprząc streaming do pracy w ramach kampanii marketingowych w swoich firmach. Nic dziwnego. Dzięki transmisjom online można zbudować wiarygodny wizerunek i poprawić rozpoznawalność marki lub produktu. Jak zrobić to dobrze? Oto kilka pomysłów na wyważone i spójne z innymi aktywnościami marketingowymi zastosowanie streamingu.

Prezentacja produktów w czasie rzeczywistym

Prezentacja produktu w Internecie jest ważna niezależnie od tego czy sprzedajesz produkt w ramach sprzedaży wysyłkowej czy też dysponujesz siecią sklepów, gdzie można go nabyć bezpośrednio w kasie. Wielu potencjalnych odbiorców szuka możliwe jak najbardziej wyczerpujących informacji o danych produktach zanim dokona zakupu w sklepie stacjonarnym. Transmisja online zawierająca szczegółową prezentacje, element po elemencie, kawałek po kawałku, wraz z wyczerpującym omówieniem pozwala odpowiedzieć na większość kłębiących się w głowie odbiorcy pytań. Jeśli jest to możliwe, podczas streamingu warto pokazać produkt w codziennym zastosowaniu i koniecznie w świetle dziennym. Tego rodzaju doświadczenie jest dużo bliższe oglądaniu produktu w sklepie stacjonarnym niż nawet najlepiej wykonanych zdjęć w Internecie.

Poradniki w ramach transmisji na żywo

Szukając odpowiedzi na pytanie o to jak wykonać daną czynność coraz częściej sięgamy do Internetu. Wykorzystaj ten trend prowadząc swój live streaming. Produkty, ale i usługi oferowane w wielu branżach można oferować właśnie w ten sposób. Twój klient chce przekopać swój ogródek? Pokaż mu o ile łatwiej zrobi to z zakupioną od ciebie łopatą. Działasz w branży beauty, pokaż jak przygotowujesz makijaż podczas transmisji na żywo. Zastosować streamingu w edukacji odbiorców, a przez to promocji usług lub produktów, jest bardzo dużo. Dzięki streamingowi w formie poradnika twoi klienci mogą zobaczyć, że jesteś fachowcem w swojej dziedzinie, a twój produkt faktycznie radzi sobie w najtrudniejszej sytuacji.

Transmisje online z wydarzeń firmowych

Pandemia koronawirusa odbiła się mocno na branży eventowej. Organizatorzy coraz częściej oferują je online lub w formie hybrydowej (stacjonarnie i online). Sprawiło to, że z dużo większym zainteresowaniem uczestniczymy w interesujących nas w wydarzeniach branżowych poprzez Internet. Transmisja online z wydarzenia branżowego pozwala Ci zgromadzić publiczność, która do tej pory nie mogą stawić się osobiście na wydarzeniu. Streaming jest szansą na dotarcie do nowych odbiorców zainteresowanych wydarzeniem, a także rozwiązaniem problemu z ograniczoną ilością miejsca na sali konferencyjnej.

Promocja marki osobistej poprzez streaming

Zmniejszenie dystansu między klientem jest często celem osób promujących marki osobiste. Poprzez live streaming możemy zaprezentować siebie jako osobę, swój styl, swoje zachowanie, swoją wiedzę. Wszystko to sprawia, że widzowie oglądających transmisję czują się dużo bliżej prezentera niż w rzeczywistości wyglądają ich stosunki. Łamanie tego rodzaju barier sprawia, że dużo łatwiej im skontaktować się z Tobą by porozmawiać o biznesie.

Akcje promocyjne w social mediach

Jeśli Twoja firma prowadzi konkursy z nagrodami, programy dla stałych klientów, to możesz spróbować przeprowadzić galę konkursową w formie live streamingu. Podczas prezentacji możesz pokazać nie tylko losowanie nagród, ale także opowiedzieć o swoich produktach lub usługach, w oczekiwaniu na werdykt jury.

Live streaming to kolejne narzędzie służące do podtrzymywania kontaktu z odbiorcami, potencjalnymi nabywcami Twoich usług lub produktów. Warto zastanowić się w jaki nieinwazyjny sposób można wdrożyć go w marketingu swojego przedsiębiorstwa.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here